[O1] Dioda w drzwiach informująca o zaryglowaniu świeci
Kolejny problem. Może domyślacie się dlaczego dioda informująca o zaryglowaniu zamka (ta obok tego rygielka w drzwiach po stronie kierowcy) po odryglowaniu czy to kluczykiem czy to pilotem - świeci się światłem ciągłym (czy to na postoju, czy podczas jazdy), a powinna zgasnąć (przynajmniej do tej pory tak było)? Do tego zauważyłem, że gdy odryglowuję kluczykiem to nie dezaktywuje się alarm (pilotem, i alarm i centralny działa, drzwi całe szczęście zamykają się) i odwrotnie - ryglując kluczykiem alarm nie aktywuje się (ale dioda w drzwiach zaczyna migać, centralny zamyka zamki, tylko alarm nie aktywuje się). Sprawdzając VAGiem, błędów w komforcie nie znalazłem. Opuszczanie i podnoszenie szyb pilotem działa. Kluczykiem również. Gdzieś na forum golfa (chyba) znalazłem, że może to być informacja o słabym ładowaniu akumulatora/problemy z alternatorem (fakt coś tam mi brzęczy, podobno sprzęgiełko) ale w instrukcji tego nie znalazłem. Czy przy "latającym" sprzęgiełku alternatora można jeździć? Jutro mam ważny wyjazd.
nie chcę ciebie straszyć kolego ale odradzał bym ci jakąś dłuższą pracę , sprzęgiełko może narobić trochę szkód ,może szlak trafić napinacz i bóg wie co jeszcze :?
nie chcę ciebie straszyć .... pozdro :szeroki_usmiech
Dziwna sprawa, dzisiaj już prawie wszystko ok, dioda nie paliła się, jedyne co pozostało, to to, że kluczykiem nie mogłem uruchomić alarmu, jedynie zamknąć/zaryglować zamki (dioda w drzwiach zaczęła mrugać), z pilota bez problemów. Co jest grane?
Co do sprzęgiełka, to jestem na wtorek umówiony u mechanika. na razie ograniczyłem jazdę.
A i jeszcze jedno - akumulator po nocy - zimnej minus 5 było, miał coś koło 12,14 V (ma już z 3 lata) a po uruchomieniu, bez obciążenia ładowanie dawało 14,57V. To chyba nie jest jakoś źle?
gzyms, wszystko jest ok i aku i ładowanie takie jak trzeba,co do diody to może będziesz musiał dobrać się do zamka i poprawić zimne luty na płytce zamka -miejsca gdzie przylutowany jest wtyk, gołym okiem możesz niczego nie zauważyć a lut może być pęknięty,ok
gzyms, wszystko jest ok i aku i ładowanie takie jak trzeba,co do diody to może będziesz musiał dobrać się do zamka i poprawić zimne luty na płytce zamka -miejsca gdzie przylutowany jest wtyk, gołym okiem możesz niczego nie zauważyć a lut może być pęknięty,ok
Wsiadamy do samochodu, otwieramy szyby i zamykamy samochód siedząc wewnątrz. I teraz próbujemy otwierać drzwi od wewnątrz samochodu. Jeżeli drzwi otworzą się tz. że w tych drzwiach mamy problem z zamkiem.
Ale wszystko u mnie działa jak ma działać, czy to z kluczyka czy to z pilota. Jedyny problem to to, że nie mogę uruchomić alarmu z kluczyka, a tylko z pilota. Po drugie, rano dioda "chodzi" normalnie. Pierwsze odpaleni i nic się nie dziej. Przy zgaszeniu już pojawia się problem. Dioda świeci światłem ciągłym przy jeździe i postoju, przy zamknięciu zamków dioda zarówno świeci światłem ciągłym ale również pulsuje. Dzisiaj oddałem samochód do mechanika, mają zobaczyć co jest grane.
[ Dodano: Wto 06 Mar, 12 09:59 ]
Zamieszczone przez ROBAL_26
wszystko jest ok i aku i ładowanie takie jak trzeba
Przynajmniej tyle
[ Dodano: Wto 06 Mar, 12 13:34 ]
Zamieszczone przez ROBAL_26
nie chcę ciebie straszyć kolego ale odradzał bym ci jakąś dłuższą pracę , sprzęgiełko może narobić trochę szkód ,może szlak trafić napinacz i bóg wie co jeszcze :? pozdro :szeroki_usmiech
Do wymiany rolka napinająca pasek rozrządu - 380 zł z wymianą. A dioda - jutro się dowiem co i jak.
gzyms, a próbowałeś 2-krotnie przekręcając kluczyk zamknąć auto:?: u ojczulka w golfie 4 było tak (kluczyk bez pilota) że jak raz przekręcił kluczyk zamykając auto się zamykało ale dioda SAFE nie migała i dopiero za drugim przekręceniem zaczynała ona migać, winne były zimne luty i po ich poprawieniu nie ma już żadnego problemu.ok
Tak, próbowałem rożnych konfiguracji (kuczyk i pilot) ale u mnie nie jest problemem brak światła tylko nadmiar tego światła - dioda ciągle się pali, chociaż zauważyłem, że rożnie z tym jest. Wstępnie rozmawiałem z mechanikiem - może coś być ze stykami w komforcie. Może w łykend uda mi się coś z tym zrobić.
Wymiana rolki zakończyła się kwotą 200 zł Na razie cisza.
[ Dodano: Czw 29 Mar, 12 19:26 ]
1. W drzwiach przegniły łączenia w kostce w sterowniku centralnego (sterownik taki podobno 1000 zł). Zrobione zostało "na krótko" obchodząc to połączenie, polutowane zostało bezpośrednio do płytki - 250 zł, Przy okazji wymieniono czujnik stopu, ten nad pedałem hamulca.
2. Wymiana rolki napinacza paska klinowego EVR55716 - cisza nic nie huczy ni wyje.
Komentarz